onsdag 18. mars 2009

Til alle hundeeiere og hesteeiere som ikke plukker opp etter dyrene deres...


Jeg tok meg en joggetur etter skolen i dag fordi det var så fint vær! Men…da jeg kom opp fortauet ved hovedveien var det første som møtte meg en SVÆR hestepære. Som dere sikkert skjønner var ikke dette så veldig deilig i og med at snøen smeltet som bare det, og smeltevannet rant gjennom hestepæren. DELICIOUS! Jaa jaa tenkte jeg og jogget videre uten noen bekymringer. Etter å ha jogget et par hundre meter til, møtte jeg en…ja dere kan vel gjette det…enda en pære. Denne var faktsik enda større, og enda mer smeltevann hadde rent gjennom den så den var på en mystisk måte spredd utover fortauet. Namm namm tenkte jeg og løp videre mens lunsjen min var på vei opp igjen. Resten av joggeturen var det vanskelig å unngå å se all avføringen fra hunder og hester langs veiene. Hesteeiere og hundeeiere: SKJERP DERE!

Denne historien er faktisk sann. Jeg har sett meg utrolig lei av dyreeiere som ikke plukker opp avføringen til dyrene sine når de vandrer i gatene eller i naturen. Har de noen gang hørt om å ta hensyn til andre joggere og vandre? Det tror jeg neppe. Jeg kan gå med på at det blir problematisk for hesteeiere å ta med seg hestepærene når de er på sine såkalte ”rideturer”, men de kunne vel litt diskré hatt med seg en liten spade og dyttet møkka ut av fortauet og ned i grøftekanten hvor det fungerer som gjødsel!

Men men…dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle. Mange er veldig flinke til å plukke opp den 37.3 graders avføringen i små bærbare plastposer. Nå som det er så mye fokus på at vi ikke skal kaste søppel på gata, må det vel være mulig å få fram at avføring ikke er noe særlig bedre. Jeg sier det igjen, SKJERP DERE!
Her er det bare å legge igjen en kommentar! Jeg vil gjerne høre deres meninger om denne saken.

4 kommentarer:

Knutern sa...

Må se meg skyldig i dette Håvard, å plukke opp dritt etter Karo er både ekkelt og STRESS :)

Håvard Strande Dahl sa...

Ser man det... Her har vi nok et godt eksempel på en slappfisk som ikke plukker opp etter hunden sin. Dette er ikke bra.*meget skuffet*

Anja Sofie Skoglund sa...

Vet du hva jeg lurer på Håvard? Hvordan du vet at bæsjen er 37,3 grader.. haha! xD

Anne Johnsrud sa...

Artig innlegg om et evig problem. Det er heller ikke særlig morsomt når folk lar bikkjemøkka ligge i skisporet slik at det fester i klisteret på påskeføre.