onsdag 18. mars 2009

Mine filmvaner

Jeg liker film utrolig godt. Det er tre sjangere jeg liker spesielt godt. Det er action, komedie og skrekkfilm. Action fordi jeg digger store eksplosjoner, overdrivelser og skyting, komedie fordi jeg elsker å se filmer som gir meg latterkrampe og skrekkfilm fordi de gir meg sug i magen og får meg til å skvette!

De aller fleste filmene jeg har sett har jeg sett hjemme med venner. Når det kommer store og kjente filmer på kino ser jeg dem som oftest der, som for eksempel Lord Of The Rings, Harry Potter, James Bond og Max Manus. Det å se en film på kino setter jeg mye høyere pris på enn å se en hjemme på DVD. Dette er fordi filmene på kino blir vist på storskjerm og med utrolig god lyd, som gjør filmopplevelsen mye bedre.

Min yndlingsfilm er uten tvil den amerikanske komedien Hot Rod. Denne filmen er det morsomste jeg noen sinne har sett. Jeg har sett Hot Rod sikkert 15 ganger, og den er like morsom hver gang. Kort fortalt handler filmen om den selverklærte stuntmannen Rod Kimble som skal hoppe over 15 busser med mopeden sin, for å tjene penger til en hjerteoperasjon for stefaren sin. Jeg vil anbefale alle å se denne filmen. Den er helt sykt bra!

En annen film jeg vil anbefale er krigsfilmen Saving Private Ryan. Filmen handler om invasjonen i Normanide under andre verdenskrig. Det som gjør filmen så utrolig bra er de intense scenene fra landgangen på Omaha Beach. Her får man tjue minutter med rent krigshelvete rett inn i stua. Mesteparten av filmen handler om jakten på menig James Francis Ryan. Mannen (broren til James) som leder etterforskningen spilles av Tom Hanks.

Bilde: Scary
War


Her er et klipp fra Hot Rod:


Ingen kommentarer: