mandag 13. oktober 2008

Norskfaget

Blogginnleg

Norskfaget


Av Håvard Strande Dahl. Sandvika VGS 1STA


Norsk er både et interessant og spennende fag. Norskfaget byr på mange utfordringer og problemstillinger. Mitt forhold til faget norsk er bra. Jeg behersker faget bra. Jeg har fått bra karakterer og tilbakemeldinger av norsklærere fra barneskolen og ungdomskolen. Jeg liker og trives med faget. Jeg tror at læreren har mye å si i norskfaget. Hvis læreren gjør noe interessant ut av timene og får elevene med seg, blir faget mye morsommere.


Det som er spennende i norskfaget er å lære med om sitt eget morsmål, historien bak språket og om samfunnet vi lever i. Det utfordrerne i norskfager er å få med seg alt vi går gjennom og det vi lærer om. Det er ikke nødvendigvis ikke så vanskelig hvis man jobber godt med faget og følger godt med. Det er mye man skal huske og kunne. Det morsomste med faget norsk er å få jobbe med sitt eget morsmål. Vi blir bedre og behersker språket vårt enda bedre. Det kjedeligste i norskfaget er pugging og terping. Dette forekommer for det meste i nynorsk.


Jeg syntes det er litt rart at vi har begynt med blogging. Jeg skjønner ikke helt poenget med det. Mitt inntrykk av blogging er sånn passe. Det er et fåtall av ungdommer i dag som blogger, så jeg er egentlig litt imot at vi skal skive blogginnlegg i skoletiden. Jeg tror fordelen med blogging kan være at man kan kommentere og diskutere hverandres innlegg og meninger om forskjellige saker. Jeg tror bloggingen kan være utfordrende fordi det blir enda en ting å holde styr på. Hvis man må oppdatere jevnlig med blogginnlegg og må besøke sin og andres blogger ukentlig. Jeg syntes det er nok å holde seg oppdatert på It'slearning, og skjønner ikke meningen med å blogge i skoletiden. Jeg har ingen ting imot bloggere og blogging, men syntes det kan bli litt mye å holde styr på. Er ganske sikker på at jeg ikke er alene om dette.





Ingen kommentarer: